Kjære kropp.

“Be infinitely flexible and constantly amazed.” ― Jason Kravitz
“Be infinitely flexible and constantly amazed.”
― Jason Kravitz

Kjære kropp jeg savner deg, jeg savner å kunne knyte på meg joggeskoa å løpe en tur de dagene jeg følte for det, jeg savner å kunne gå på jobb å gi mennesker en bedre hverdag. Jeg savner å kunne ta min datter på spontane jenteturer i feriene. Jeg savner å dele en flaske Prosecco eller flere med nære og kjære, og snakke om livet fra sola går ned til den står opp igjen. Jeg savner å kunne sykle med musikk i ørene på full guffe. Jeg savner å sitte i en strandkant å se på solnedgangen med ferskt kokosvann i hånda. Jeg savner å reise verden rundt å utforske denne vakre planeten, meg selv og mine medmennesker. Jeg savner å danse salsa natta lang med vennene mine. Jeg savner å kunne være den spontane, eventyrlystne jenta jeg egentlig er.

7447_10152980569810725_2013346345_n

Kjære kropp, jeg visste ikke bedre da, men det er ingenting jeg ikke ville gjort for å få deg tilbake til den friske kroppen du en gang var. Jeg skal aldri mer spise mat som forgifter deg. Jeg skal aldri mer miste fokus å tro at du må jobbe og slite 24/7 for å få mat på bordet som du ikke er hjemme å spise, for å betale husleie for en leilighet du aldri er hjemme for å nyte, og for å kjøpe ting til mitt barn som jeg ikke er hjemme å klemmer så ofte som jeg bør. Jeg skal aldri mer kjøpe at stress er sånn det «må» være eller ignorere det når kroppen snakker til deg. Jeg skal aldri mer si at du ikke er vakker med alle dine tigerstriper, cellulitter, runde, brede, flate, humpete kroppsdeler som tilsynelatende er mye mykere enn de vi ser i tullete magasiner.

Jeg skal aldri mer la deg tro at du ikke fortjener kjærlighet bare for at du aldri ble elsket av den eneste høye, mørke, kjekke mannen du egentlig har ønsket å bli elsket av. Han som sørget for at du ble født. Jeg skal aldri mer la deg lete etter hans kjærlighet i menn som ikke fortjener deg. Jeg skal aldri sette deg i en situasjon hvor en mann skremmer deg til det punktet at du tror du tar dine siste åndedrag. Jeg skal aldri mer la noen legge sine hender på deg på en måte som gjør deg vondt. Jeg skal aldri la noen såre deg til det punktet hvor det føles som hjertet ditt blør. Jeg skal aldri la noen utnytte deg. Ikke din kropp og ikke din sjel. Jeg skal aldri la noen røre deg med noen annen intensjon enn pur kjærlighet.

Kjære kropp jeg vet du er sliten og jeg vet du lurer på hvorfor livet på denne kloden til tider ble tyngre enn du har trodd at du taklet, men du taklet det. Gud gir de tøffeste kampene til sine sterkeste soldater sies det.. Men nå er det nok.

Kjære Gud og elskede kropp,

jeg takker for alle ville, lidenskapelige eventyr som har vært mitt liv fram til nå. Eventyr som har gitt meg et innsyn i alt hva livet har å by på som jeg ikke hadde fått om jeg hadde valgt en lettere vei. Som andre må gjennom flere liv for å få oppleve. Jeg takker for alle sår, tårer, grå hår, rynker, søvnløse uker, strekkmerker, traumer, sorger og sykdommer som har tvunget meg til å reflektere. Jeg er nå klar til å tilgi, og gi slipp på alt det vonde som bokstavelig talt har lammet meg til ære for et liv med god helse i pur kjærlighet.

Merkur er retrograd så hvilken tid er vel bedre til å gi slipp, og endre gamle mønster på enn akkurat i dag.

Jeg gleder meg til lysere tider. For både deg og meg.

I kjærlighet,

Vanesa

Nettopp.
Nettopp.
Legg igjen en kommentar

