Kjærlighet

imageVelsignet er jeg som har besteforeldre som gir meg så mye godt. Bestemor sitter ved siden av meg å strikker mens bestefar fixer rundt i huset. De utstråler en varme jeg så inderlig skulle ønske alle fikk oppleve. Besteforeldre som mine skulle alle hatt. De er min definisjon på både Gud og kjærlighet. De har vært kjærester i 50 år. Bestevenner. Livspartnere. Hverandres største fans. Har mange barn og enda flere barnebarn. Bestefar får fortsatt sommerfugler i magen av bestemor. Hvor vakkert er ikke det etter et langt liv sammen. De tar vare på hverandre. Har en omsorg for hverandre som ikke er hverdagskost i tjuefemten. Gir aldri opp hverandre. Bestemor ordner frokost, lunsj, middag, ettermiddagskaffe og kveldsmat for bestefar 365 dager i året og bestefar bygger, ordner og fixer hus, hage, båt, garage, hytte. Alt som kan fixes og enda litt til. Når de diskuterer ber bestefar om tilgivelse sekundet senere og får alltid samme svar «du er tilgitt for lenge siden». Noe som følges opp med at bestefar bøyer seg mot bestemor som kysser han på panna. Eller omvendt. Vakkert er det.imageDe klemmer, kysser, holder hverandre i handa og sover i hverandres armer. Hver dag. Hele tiden. De har en kjærlighet som er helt unik og som smitter av til alle oss rundt. De er mine forbilder. Jeg gleder meg til den dagen jeg har en mann som min bestefar. En type mann som går til månen og tilbake for at alle som står han nær skal ha det godt. Har et hjertet av gull og inkluderer alle som trenger det. Han en den type oldefar som slenger seg på gulvet for å leke med oldebarna, den type bestefar som alltid kommer når vi trenger han og den type pappa som alltid er der for barna sine når det ønskes. Å være nær mine besteforeldre er som balsam for sjelen min. Jeg glemmer alltid verden rundt når vi er sammen. Det er som å være i vårt eget lille univers. Det er trygt, godt, harmonisk, lett, varmt, hyggelig og fullt av kjærlighet. Nettopp den type verden jeg ønsker å være med på å skape.image I kjærlighet,

Vanesa

2 kommentarer om “Kjærlighet

  1. Thank you for this post! I’ve always loved seeing the pictures of your grandparents on your Facebook profile, so kind and loving and tender. They are a good example for all of us. So many people think that love fades in time but obviously that does not need to be the case. Love lasts if each person continues to contribute like your grandparents do.

    Lik

Legg igjen en kommentar

