Dating..

poetic3Vi lever i en tid hvor dating handler mer om «bruk og kast» prinsippet enn ekte kjærlighet og forelskelse virker det som. Det er nesten som vi har mistet fokus, utvalget er større enn noen gang med alle sidene og appene hvor man kan «nettdate». Etter hva jeg har forstått er dating appene mer som et mobilt kjøttmarket enn hjelp til å møte den rette. Correct me if im wrong.. Hva skjedde med å møte hverandre på gamlemåten? IRL? På butikken, busstoppet, via venner , på jobb. Hva skjedde med gentlemen? Hvor ble de av? Jeg har datet menn som har snakket barn og giftemål ene sekundet, neste sekundet forsvinner han og jeg ser han aldri igjen. Jeg har datet menn som ikke aner hvordan man dater ute av cyber space eller vet hvordan man håndterer real menneskelig kontakt, jeg har datet men som mener vold mot kvinner er helt innafor og jeg har datet menn som mener du bør være takknemlig som får tilbud om «date» klokken fire om natten….

poetic 2

 

Hva gjør man om man brått finner seg i en situasjon hvor man har falt for den uoppnåelige «aldri alene på en lørdagskveld» type mann (gutt?..) Hvordan kan man date noen i et år og IKKE elske han? Jeg faller VELDIG sjeldent men når jeg først elsker så elsker jeg hardt. Hvordan kan man date i ett eller flere år for så å aldri høre fra hverandre igjen? Hvordan snakker man barn og familie for så å fordufte? Hvorfor lager man barn med noen man ikke har tenkt å bruke resten av livet sammen med? Hvordan kan man le på tlf hver kveld for så å aldri snakke igjen? Hvordan kan man drikke vin, høre på musikk, prate om universet og kysse hele natten i et rom fult av stearinlys men noen man aldri ser igjen? Og hvordan kan man date mange samtidig? Hvordan kan man kle seg naken på alle måter for noen som kanskje ikke fortjener det? Hva skjedde med følelsene våre? Respekten for en selv og hverandre? Hva skjedde med betydningen av ordene vi sier til hverandre. Betyr de ikke like mye i dag? Jeg kan ikke tenke meg at min bestefar engang kunne tenke tanken på å behandle min bestemor på den måten. Min bestefar respekterer min bestemors følelser, og det vet jeg ikke om denne generasjonen menn vet hvordan. Jeg vet ikke med deg men jeg kan ikke elske noen ene sekundet for så å skru av følelsene mine å bare gå min vei og late som ingenting det neste. Men det er kanskje bare meg. Jeg vet ikke.poetic4

 

En kommentar om “Dating..

  1. I think with dating websites and apps we’ve all become very disposable, to throw away as you so accurately said. If everyone thought this way maybe it would work but while some are ready to give real love and vulnerability and others are just ready to take advantage. You are correct – we need respect for ourselves as well as for others, enough self-respect to say no thank you!

    Likt av 1 person

Legg igjen en kommentar

