«The only thing that is constant is change»

imageDen greske filosofen Heraclitus sa «the only thing that is constant is change», og det er noe jeg finner trøst i veldig ofte. Vi vil så gjerne at ting skal være som det er men det er ikke sånn naturen fungerer. Høsten viser oss nå hvordan vi i letthet kan forandre oss (fra grønne blad til gule, oransje og røde blader) og hvordan vi i letthet skal gi slipp på det gamle (måten trærne sakte men sikkert gir slipp på bladene sine). Det er helt naturlig at både vi og trærne forandrer og utvikler oss samt tilpasser oss nye sesonger. Jeg har nettopp fått en beskjed fra legen som jeg egentlig har visst lenge men hadde håpet var feil. At jeg er allergisk mot alle animalske proteiner, og at det kan være grunnen til alle kroppslige plager. Først ble jeg glad for å få bekreftet det jeg hadde trodd (at jeg bør spise vegansk) samtidig som det føles som en enorm sorg å ikke kunne spise som jeg alltid har gjort! Nå er jeg en glutenfri veganer! Kommer jeg noen gang til å kunne dra på middag til venner igjen!?

Tviler på at det treet stresser med at vi går inn i en ny sesong... Se så grasiøst det bare Etter en tur i parken skjønte jeg jo at dette bare er naturen/kroppens måte å få meg til å spise ren og sunn plantebasert kost! Jeg mener bestemt at den kosten kommer til å gjøre meg 100% frisk! Watch me! 😉 Nå skal jeg tvinge min søster med på veggis mat kurs, lese alle veggis kokebøkerne jeg har kjøpt og bli en skikkelig irriterende nyfrelst veganer! 😉 Så moralen i den historien er = IKKE kjemp mot forandringen! Go with the flow! Det er mye lettere!image

In other news, onsdag inviterte jeg noen venner/kolleger inn til tapas kveld. Det var ALT for lenge siden sist selvfølgelig, og det var HELT nydelig å sees igjen! Tenk hvor lykkelig venner kan gjøre oss!? Jeg elsker mitt prosjekt et herlighere liv. Anbefales! 🙂

I takknemlighet,

Vanesa

4 kommentarer om “«The only thing that is constant is change»

Legg igjen en kommentar

