Dritsur, badebaljer og valg.

Tatt en dag jeg ikke var like sur.
Sitter i min datters badebalje og er dritsur. Funderer over livet og lurer på hvordan jeg i all verden havnet i den hverdagen jeg lever i dag. Har vært syk og borte fra jobb i ett år og aldri har jeg lengtet tilbake til jobb så mye som nå. Oi, hvor man kan savne kjedelige hverdagsrutiner når man ikke har de. Dagene kan bli en smule ensformige må jeg vel innrømme. Så nå sitter jeg her, 29 år, i en for liten plastbalje fra Ikea på St.hanshaugen og lurer på hva i all verden jeg har gjort med livet mitt. Tenk hvor stor påvirkning alle disse «små» valgene vi tar har på livene våre. Snakket nettopp med min elskede bestevenninne om feile valg man tar før man er så heldig å «finner seg sjæl» (for det skjer vel en dag??) Alle menn man har gjort som skulle vært ugjort. Alle festene som har gått helt ut av styr. Alle menn man har elsket som ikke bryr seg om en for fem flate øre. Side note: Har du hørt Adeles nye sang Hello? Hun traff spikeren på hodet for å si det sånn! Au! Alle vennskap man har brukt tid på og vrengt seg for når man ikke blir møtt med samme åpenhet. Nå kan jeg jo bare snakke for meg selv, tenk om jeg ikke hadde gått inn i et voldelig forhold som 14 åring. Hadde jeg da vært en frisk 29 åring uten så mange åpne sår? Om jeg ikke hadde gått på alle de festene som jeg visste at jeg ikke skulle gått på. Om jeg hadde hatt en pappa som elsket meg og var tilstede i mitt liv, hadde jeg tatt andre valg når det gjelder menn? Klart jeg hadde det!

Så nå sitter jeg her i plastbaljen på badgulvet mens jeg skrubber meg med min hjemmelagde kaffeskrubb i håp om at det skal hjelpe på humøret. Dritsur (kanskje egentlig litt trist..) over alle idiotiske valg jeg har tatt og lurer på om jeg noen gang kommer til klare å leve et «normalt», lykkelig og harmonisk liv på den måten jeg ønsker eller om jeg har brukt opp alt jeg var på tull. Hadde jeg visst at valgene mine skulle ende med flere års rehab og saniteringsprosjekt for kropp og sjel for å komme back on track så tror jeg jammen at jeg hadde tenkt meg om en ekstra gang før jeg stupte inn med hodet først.

Note to self og til deg som leser: Gjør gode valg 😉

I kjærlighet,

Vanesa

Ps: i mitt neste hjem skal jeg definitivt ha badekar! 😂🐬💦🛀🏽

2 kommentarer om “Dritsur, badebaljer og valg.

Legg igjen en kommentar

