Kunsten å være sin egen bestevenn

  God morgen verden! I dag er en fin dag, jeg har nettopp spist en deilig frokost. Havregryn med chiafrø og kokosolje (uten smak) Smurning for kroppen! Og min daglige ferske ingefær, gurkemeie, pepper, kanel, honning og lakrisrot te 🙂 Jeg leser en del om ayurvedisk medisin og alt dette er gull for kroppen nemlig! I dag er jeg både lykkelig og stolt av meg selv for i går tok meg selv i nakken og begynte med kognitiv terapi! Kognitiv terapi skal visstnok være veldig effektivt for mennesker med PTSD (Post traumatisk stress syndrom), og siden jeg er midt i mitt #prosjektetherligereliv tenkte jeg at NÅ var det på tide med terapi. Ikke akkurat gratis meg en god investering! Jeg har tenkt en del på viktigheten ved å være sin egen beste venn. I perioder hvor man kunne trengt litt ekstra hjelp blir det så synlig hvor opptatt alle er med sitt eget liv. Alle kaver på hver sin kant med å holde hodet over vann. Hva skjer med dette samfunnet egentlig? Det er bygget for roboter jo! Er det rart vi blir utbrent? Derfor er det så viktig at man alltid føler trygghet og kjærlighet i seg selv sånn at man ikke er avhengig av andre. Jeg har gått over til et vegansk kosthold, for jeg tenker at alt jeg putter inn i kroppen skal være godt for meg. Jeg mediterer, gjør yoga hver dag, og nå kognitiv terapi.  

 Jeg forteller også kroppen min at jeg elsker den i dusjen hver morgen mens jeg skrubber meg med min hjemmelagde kaffeskrubb. Godt ingen ser meg da! Haha! Louise Hay, min guru snakker hele tiden om viktigheten med å elske seg selv. Å begynne dagen med å se på seg selv i speilet å si «jeg elsker deg» hver eneste dag, gjerne flere ganger om dagen. Hun mener at roten til all sorg, lidelse og sykdom er at man ikke elsker og er glad i seg selv. Jeg kan forresten legge ved en youtube link hvor hun snakker om å elske seg selv 🙂 Jeg hadde nok tatt bedre valg om jeg virkelig hadde elsket, respektert og satt pris på meg selv om templet mitt som kroppen min er tidligere om jeg hadde forstått viktigheten i det. Vi har tross alt bare en kropp så hvorfor ikke ta godt vare på den. En dag (når jeg blir stor…) skal jeg holde Louise Hay – Heal your life kurs og lære bort tips til alle som trenger det! Gleder meg til det! Gjerne i et kloster i Italia!

https://www.youtube.com/watch?v=bZkSNblaRA4

I kjærlighet,

Vanesa

2 kommentarer om “Kunsten å være sin egen bestevenn

  1. When I think back on the things in my life that didn’t go well, I wish that at the time I had loved and valued myself more so that I would have seen the bad choice in advance. Of course making myself wrong for the past isn’t very loving so isn’t it wonderful that we have the chance every day to love ourselves more ❤

    Lik

Legg igjen en kommentar

