Rotløshet, rutiner og kjærlighet til hovedstaden

   

  

 I alle år har jeg trodd at livet handlet om å finne seg selv, så jeg har reist masse, flyttet fra by til by, fra leilighet til leilighet. Jeg har lett i hver krik og hver krok etter meg selv og jeg har til og med trodd at når jeg ble voksen nok kom den nok å banka på døra mi av seg selv. Men nå har jeg reist jorden rundt, jeg bodd mange plasser, jeg har fornyet meg selv gang på gang men den følelsen av å bli hel eller å ha funnet meg selv kom aldri. Det er ingen «meg» å finne utenfor meg selv. Og for en skuffelse det er å oppdage! Jeg har pleid å synes at det å komme til nord norge og til familien var å komme hjem, og jeg fant en ro jeg ikke fant noen annen plass men i år er ikke det tilfelle. Jeg kjenner veldig på rotløshet og at jeg ikke «hører til» her lengre. Jeg savner hovedstaden, jeg savner bydelen min, leiligheten min og mine rutiner. For første gang på lenge setter jeg ordentlig pris på det livet jeg selv har valgt og det er rart og nytt å føle på. Jeg tror grunnen til at jeg febrilsk ønsket å finne meg selv handlet om vonde opplevelser fra fortiden som gjorde at jeg trodde jeg ikke var hel i meg selv. Den søken kunne blitt livslang om jeg ikke endelig hadde skjønt at det ikke er noe «meg» å finne der ute. Jeg er hel og bra akkurat som jeg er og jeg kan skape akkurat det livet jeg ønsker her og nå, være den jeg ønsker og være med akkurat de menneskene jeg ønsker å være sammen med. Nå skal jeg senke skuldrene, få jula overstått og så dra hjem til mitt elskede Oslo og fortsette å leve det livet som jeg nå har skjønt at jeg er så veldig glad i.

Nå sitter jeg i førersetet i bilen min (livet mitt) ikke på leting etter meg selv, men klar til å lære mer, elske mer, skape, lære og observere. Takk livet for alle til tider vonde men vakre lekser.

I kjærlighet,

Vanesa

2 kommentarer om “Rotløshet, rutiner og kjærlighet til hovedstaden

  1. Christmas is about the birth of love, the baby Jesus in all of us. I’m so glad that your vulnerability experiment is having such a magical impact on not just you but everyone else as well! Happy Holidays!

    Lik

Legg igjen en kommentar

