Når kroppen beskytter deg fra deg selv

  

 Jeg har en bestevenninne som er smartere enn alle andre bestevenninner til sammen! I dag når jeg snakket med henne gikk det mange lys opp for meg! Vi snakke om å date SNILLE menn, nesten hele min karriere som dater har jeg dejta bare drittsekker! Det har nesten vært en avhengihet for meg.

Du vet følelsen av å bli avist? Følelsen av å ikke få svar? Følelsen av å bli ignorert? Følelsen av å bli lurt? Følelsen av å få hjertet sitt knust? Følelsen av å være redd? Du vet den følelsen når du ser jenter på hans sosiale medier han sier er bare venner men magefølelsen sier noe helt annet? Følelsen av at hjertet synker til anklene og magen vrir seg i smerte? DEN følelsen har jeg vært avhengig av i så mange år. Jeg har valgt å være i et forhold (to) som har vært ren tortur. Når jeg satt i min første terapi time før jul fortalte jeg henne at hadde det ikke vært for at jeg er så fysisk syk at jeg ikke har energi til noe annet enn det mest nødvendige så hadde jeg fortsatt vært sammen men ex’en. For en hel sinnsyk del av meg ville faktisk det. En sinnsyk del av meg ville si ja til enda et frieri selv om jeg vet så innmari godt at det kommer til å være et eviglangt ulykelig ekteskap og liv. Og da sa hun så fint; Så kroppen din beskytter deg fra deg selv, er det det du sier? Og ja, det er nettopp de jeg sier! Så det jeg har forstått den siste tiden nå, er jo at jeg kan faktisk velge noe annet. Jeg kan velge å date snille menn, menn som behandler meg bra og som faktisk elsker meg. Hvorfor har jeg ikke skjønt det før nå? (Jeg tror det har mye med terapien denne bloggen har vært for meg..)

I et år har jeg vært fortvilt på kroppen min for at kroppen min ikke «gjør som jeg vil» mens egentlig så har kroppen min bare elsket meg så mye at den på en måte tvinger meg til ta vare på meg selv. Kroppene våre tar ansvar og passer på når vi selv ikke kan eller vil. Kroppene våre elsker oss så mye at de bare vil det beste for oss! Hvor vakkert er det! Så vakkert at jeg blir helt rørt! Kroppen ville ikke at jeg skulle jobbe to jobber døgnet rundt og aldri være hjemme med ungen min, og kroppen min ville heller ikke at jeg skulle fortsette å date menn som ikke respekterer meg. Det jeg forsto i dag var at nå trenger ikke kroppen ha dette ansvaret selv lengre, jeg forstår hva den sier og jeg er helt enig! Jeg vil også bare det beste for meg selv! Aldri mer skal jeg ta til takke for noe halvbra når jeg egentlig fortjener det aller beste! Så det er kveldens preken. Hør på kroppen din! Kroppen vår snakker til oss hele tiden og er som regel mye smartere enn oss!

Takk kroppen min for at du elsker meg så høyt at du tok ansvar når jeg selv ikke visste hvordan. Vi kan samarbeide fra når av. Du trenger ikke kjempe så hardt. Jeg elsker deg.  

I kjærlighet,

Vanesa

Legg igjen en kommentar

