The year of sayng YES!

 Jeg har sett på Oprah (hvor jeg får all viktig info fra) at Shonda Rhimes bestemte seg for å gå fra å være en sjenert introvert (hello!) og en kvinne som aldri gikk ut av komfort sonen sin til å ta et helt år hvor hun skulle si JA til ting hun vanligvis sier nei til. Jeg er veldig god på å si ja til mange ting (trykke «attend» på face uten intensjon om å faktisk gå) for så å trekke meg når det nærmer seg! Å feste, gå ut med venner, gå på date, reiser, kino etc høres jo gøy ut men når det kommer til stykket er jeg faktisk veldig kjedelig av natur og liker nemlig den tradisjonelle fredagstaco’n, gullrekka, joggebukse og chill på fredager selv om jeg har et lite ønske om at jeg var et sosialt monster som løp rundt å Oslo’s gater på høye hæler, min nye pels, drakk mer vin, dansa mer, pynta meg oftere, lo hardere og fant på masse sprell! Jeg sier nemlig nei til veldig mye, spesielt dette året hvor helsa ikke har vært helt hundre. Ja egentlig før det også.. MEN det har jeg tenkt å endre på! Selv om jeg er en høysensitiv introvært som suger opp (pleide..slutta med det nå bank i bordet.) andres energier og lett kan bli overveldet av mye greier så tror jeg at jeg også har veldig godt av å forlate komfortsonen fra tid til annen og prøve nye ting! Jeg vil være mer sosial, jeg vil finne på mer sprell, jeg vil være turist i egen by og nyte mer av hva hovedstaden har å by på og jeg vil bruke mer tid på både nye og gamle venner osv osv. Lista er lang med ting jeg har lyst å gjøre men egentlig ikke tør! (eller….turte..)  Jeg kjenner litt at den vanen jeg har med å si nei også speiler hvordan jeg sier nei til livet på en måte om du forstår? Rutiner, trygghet og komfortsoner i all ære men hva med alt man kunne ha opplevd, vært med på, alle man kunne blitt kjent med som man går glipp av pga alle nei’ene!

Dørstokkmila har blitt veldig lang med alt som 2015 hadde å by på men ifølge Rhonda blir kneikene borte etter en periode med «tørring» så jeg satser på at det samme skjer med undertegnede. Blir du med?? Så får vi se hvordan dette går og hva alle ja’er leder til! Blir 2016 det morsomste og beste året mitt hittil?? JA det blir det!

Nå har jeg sagt ja til en bytur så jeg må gå!

God lørdag!

2 kommentarer om “The year of sayng YES!

  1. Vanesa, I admire your determination to make a difference in your life. Only you can live it and it is much better to live by sayimg yes to your heart, than to live with regrets from sayinf no to yoir heart. Explore the possibilities thatbadventure presents my friend and remember to always live in the moment

    Enjoy your tour of Oslo and post pics!!!

    Lik

Legg igjen en kommentar

