Fredagskvelden bestemt jeg meg for å bli frisk. Og det ble jeg!

 God morgen alle sammen! I dag spratt jeg blid og fornøyd opp tidlig for jeg hadde så mye å tenke på, og når tekster begynner å surre oppi hodet mitt vet jeg at jeg må sette meg med data’n å blogge. På fredag hendte det noe som satt en ordentlig støkk i meg, og jeg tenkte at om vi kommer fra denne hendelsen med livet og helsa i behold blir jeg så takknemlig at da skal jeg bli frisk! Så det ble jeg! (Ja, jeg er en evig optimist) ☺️

Det fikk meg til å tenke på hvor sårbart og kort livet kan være! Det er så fort gjort å ta ting for gitt! Noen ganger trengs det kanskje en sånn situasjon som på fredag til å innse nettopp det. Det fikk meg til å innse at dette året som syk har gjort at fokuset mitt har vært sykdom eller det å bli frisk. Og i Abraham Hicks ord: Det du fokuserer på, kommer til deg. Loven av tiltrekning vet du! (skal skrive mer om det en annen gang) Jeg har fortsatt full tro på at man skal ta kroppen på alvor og lytte til den men det må være en balanse! Balanse, balanse, balanse! Etter mitt innlegg om angst https://vanesastrand.wordpress.com/2015/11/02/panikkangst/ hvor jeg for første gang satt ord på den følelsen har panikkangsten vært på en all time high! Hahaha!😂😂😂 Det høres helt merkelig ut, jeg vet det men det er faktisk sant! Jeg har aldri hatt så masse angst som etter det innlegget! Det er VELDIG skummelt å gå til leger å få diagnoser i hytt og pine! For sjansen for at du begynner å identifisere deg med den er stor! (Selv om du tror du er verdens kuleste, helt fryktløs og udødelig som jeg trodde) Når jeg for et år siden fikk beskjed om at jeg nå var blitt utmattet på alle plan (ME) av å ha gått med uoppløste traumer (PTSD) i ti år ble jeg først irritert og tenkte «nei, men det stemmer ikke» men så tok jeg det nok til meg (ubevisst) og lot den diagnosen identifisere meg fullstendig, og jeg ble enda sykere! Jeg har alltid ment og nå mener jeg sterkere enn noen gang at helsevesenet skal være veldig forsiktig med å sette folk i bås på den måten. For meg har det ikke vært hjelpsomt på noen måte, for meg ble det bare destruktiv. Uansett, nå er det nok. Nå har jeg hatt et år hvor jeg har drevet med soulsearch på høyt plan, jeg har lært utrolig mye om meg selv og livet og jeg er evig takknemlig for at jeg er sta som et esel. Når jeg har bestemt meg for noe, blir det ofte sånn.

Nå lever jeg livet mitt som om jeg er kapabel til å gjøre hva jeg vil, når jeg vil om jeg vil. For livet er til for å nytes! Det er så viktig å huske på! Så igjen, takk livet for alle disse fine lærdommer 🙂

I takknemlighet,

Vanesa 

 

2 kommentarer om “Fredagskvelden bestemt jeg meg for å bli frisk. Og det ble jeg!

Legg igjen en kommentar

