Å skrive en ny historie. Din historie!

  Jeg fikk et par sure meldinger etter forrige blogginnlegg. Jeg forstår virkelig ikke at noen absolutt vil tviholde på gamle vaner, rutiner, tankemønstre, diagnoser, livssituasjoner osv. Som min fysioterapeut sier til meg: Vi er ikke statiske! Mennesker, tanker, celler, hud, hår, negler, organer, blodet, alt forandrer seg. Hele tiden! Det eneste som er konstant, er forandring! Ødelagte nevrotransmitter som «bare» kan fixes med antidepressiva, kreftceller som «bare» kan fixes med cellegift. Dårlig syn som «bare» kan fixes med briller. Den type skremselspropaganda. DET STEMMER IKKE! Her kommer tema vi har snakket om tidligere inn. Hvordan vitenskapen og spiritualitet ikke alltid samarbeider. Ifølge legevitenskap kan man ikke kureres for kreft med urter og ren plantebasert organisk kost for eksempel.Men guess what! Det skjer hver dag! (Google Louise Hay) Jeg synes rett og slett det er ansvarsfraskrivelse å sette seg ned å tenke «ja, da fikk jeg den diagnosen så da får jeg bare sitte her med den resten av livet.» Men den innstillingen er det mest sannsynlig det som kommer til å skje!

Vi må ha tro på oss selv, tankene våre, kroppene våre og livet vårt! Man kan skrive en ny historie. Jeg sier ikke at det er lett, dere vet veldig godt hvordan jeg har slitt som et dyr til tider med å komme meg ut av gamle mønstre. Om du er alenemor betyr ikke det at det kommer til å være din sannhet for alltid! Om du blir skilt, betyr ikke det at det kommer til å være din sjebne for alltid! Og det samme om du blir syk. Det er fullt mulig å forandre seg. Jeg sier ikke at man kan sette seg ned å tenke seg frisk på null komma niks (selv om man hadde kunnet det..) men man kan ta tak i alle løse tråder, fikse det og gå videre.

En av kommentarene jeg fikk i går var «jeg blir så provosert når du sier du har bestemt deg for å bli frisk. Mange blir aldri frisk.» Dafuq??????????!!!!!!!!!!!!! Er dere klar over for en kraft vi har inni oss om vi bare henter den fram? Det er INGENTING du ikke kan klare om du bare «put your mind to it» INGENTING! Og den tanken at man bare skal sette seg tilbake (eller gå hjem å legg deg noen år som jeg fikk beskjed av en uviten,trangsynt tosk av en lege når jeg ble sykemeldt) kan være livsfarlig! Vi alle vet at det finnes utrolig masse grusomt på denne jordkloden. Det er krig, sult, vold osv. Men det er ikke alt! Om du ser på nyheter for å forstå verdensbildet i dag, får du servert 0,0001% av hva som foregår i verden! Du får fryktbasert informasjon og et vrengt verdensbilde! Det stemmer ikke overens med virkeligheten! For virkeligheten er så mye mer enn nyhetene og hva legevitenskapen forteller deg! Vi må åpne opp øynene, ta ansvar og skape et liv vi selv ønsker. For ingen kommer til å gjøre det for oss.

Så når jeg sier at nå skal jeg bli frisk. Så mener jeg det. For jeg VET det er mulig. Og jeg håper og ber dere alle kan ha samme tro på dere selv, hverandre og livet.

God mandag.

  

2 kommentarer om “Å skrive en ny historie. Din historie!

  1. Det er vel kanskje litt spesielt at du skriver at man kan bli kreftfri dersom man bare bestemmer seg for det. Hadde vært veldig interessant å se forskning på det feltet. Se på det som en utfordring;) forøvrig er det faktisk ganske mange diagnoser som behøver medisinsk eller kirurgisk behandling for at folk skal bli friske.

    Lik

Legg igjen en kommentar

