Kanye West. Have several seats will you

Alle som følger med i musikkverden har nok fått med seg at Kanye, Wiz Khalifa og Amber Rose har hatt beef på twitter de siste dagene. Det begynte med en misforståelse av Wiz’s tweet hvor Kanye, stolt selverklært Gud som han er klapper tilbake. Greit nok det, MEN det han gjør er å disse Amber Rose. Kanyes tidligere kjærlighet, bestevenn og muse som han har skrevet sang etter sang etter sang om. Kanye benytter alle sjansene han får til å disse Amber fordi hun var stipper i tenårene. Hun måtte forsørge seg selv og det var måten hun valgte å gjøre det på. Jeg er så lei av Kanye West og alle andre menn (og kvinner!) som slutshamer andre jenter når det kommer til hva de har på seg (blir du voldtatt en dag du gikk lettkledd er det din feil) eller om noen velger å forsørge seg med stripping. Ser du noen gang aviser/blogger skrive om alle menn som går på strippeklubb og kaster seddel på seddel på jentene? Om ingen hadde strippet hadde ikke disse grisene hatt noe å se på! It takes two to tango!

Samme gjelder sex. Jenter skal være jomfru til de er gifte mens menn er det ikke så nøye med. Hvem fant på den regelen? Dobbeltmoral. Om men kan ha masse sex, men ikke jenter. Hvem skal disse menn ha all denne sex’en med? Jeg datet en mann for ikke så lenge siden som på første date spurte «er det lenge siden du har hatt sex med noen?» Wait, wait, wait. What???? HOLD UP! Det har vel ikke du noe med! Jeg og min vagina skylder deg vel ingen verdens ting. Er jeg jomfru? Har jeg been around the block a thousand times? Det har du INGENTING med å gjøre. Jeg har nettopp møtt deg og du skal allerede nå begynne å ha kontroll over min vagina tror du? Hva er det slags gammeldags sexistisk holding? Dobbeltmoral spør du meg. Menn vil se på stripping men ikke gifte seg med en stripper. Menn vil ha sex så mye sex som mulig men vil gifte seg med en jomfu. Har menn mange sexpartnere blir han hyllet mens om jenter gjør det samme bør det ikke snakkes om. 

Amber Rose (ELSKER henne) holdt i høst en «Slut walk» for å rette oppmerksomheten på disse gammeldagse kjønnsstereotypene og for å ta tilbake makten over våres egne kropper. Feminister for feminisme! Et tema vi trenger å snakke mye mer om!

Men tilbake til Kanye. En 38 år gammel mann. Gift med Kim Kardashian som sist jeg sjekket ble kjent pga en sextape. Hadde du kanskje glemt det nå Kanye? Hva lærer du datteren din og alle andre tusener av unge menn og jenter som leser disse tweetsene? Du lærer jentene at man bør skammes om man gjør som Amber Rose, og du lærer menn at det er ok å ikke respektere jenter som tar utradisjonelle valg ang sin kropp. Men det er ikke din kropp Kanye. Ikke ditt valg. Og det er ikke Amber som bør skammes, men du.

Så Kanye West, have several seats will you.

 

En kommentar om “Kanye West. Have several seats will you

Legg igjen en kommentar

