Å trene hjernen.. Takknemlighetsliste..

 Jeg ligger på gulvet, ser i tomt i taket og tenker på viktigheten av takknemlighet og hvordan det påvirker hjernen. I morges leste jeg om en som hver gang hun tenkte en tung tanke «måtte» finne fem positive ting hun er takknemlig for. Så det skal jeg begynne med for å klare å holde hodet over vannet. Flyttestresset har gjort at jeg kjenner meg som en berg og dalbane. Ene sekundet kjennes det bra, neste blir jeg overveldet av alt det praktiske som må gjøres, hvordan skal dette gå? Kommer vi til å finne en ny bra leilighet? Hvor skal jeg få krefter fra osv. Så nå er jeg takknemlig for: 

– havregrynsgrøten jeg hadde til lunsj 

– min søster om nettopp var her og lot meg gråte litt 

– min datter 

– plantene mine som gjør stua hyggelig

– muligheten til å starte på nytt i et nytt hjem med ny og bedre energi

– lystige podcaster (fredagspodden, anbefales!) som får meg til å glemme alt annet for en time

– det fine gulvteppet som gjør det litt mer behagelig å ligge her å surke..

Hva er du takknemlig for i dag? 

Og ja, en ting til. Jeg er takknemlig for denne bloggen som lar meg få skrive ut følelsene mine og lar meg komme i kontakt med mange interessante mennesker. Xx 

 

Legg igjen en kommentar

