Å være rett frem og ærlig om hva man vil fra første date. Too much, too soon or a necessity?

God morgen!

I dag vil jeg snakke om dating, og jeg vil VELDIG gjerne høre deres tanker! I går møtte jeg en venninne som fortalte at det sekundet hun begynte å være ærlig med seg selv og menn fra første sekund fikk hun silt bort tullete smågutter som bare ville leke og hun tiltrakk bare menn som var seriøs og var ute etter et forhold. Senere på kvelden møtte jeg en venninne som var litt i samme situasjon som meg når det gjaldt dating… mye fram og tilbake, år med «dating» nå og da hvor ingen helt vet hvor man står i forhold til hverandre osv. Hun fortalte om livet på Tinder og vi kom fram til at vi skulle ha laget en ny app. En app for mennesker som bare er ute etter et seriøst forhold, ingen kjøttmarked/ engangsligg app! Hvor smoooth hadde det vært? En app hvor man kan trykke «et kjæreste lik» på de man tenker kunne vært en potensiell partner 🙂 Hvor mange av oss har ikke de som liker, kommenterer, snapper deg, whatsapper deg alt mulig romantisk men hvor det ikke leder til noe som helst? Jeg har en lang liste med online flings som bare virker være ute etter å kaste bort tiden min (sorry boys). Hvorfor sende et romantisk kjærlghetsbrev på whatsapp om du ikke har tenkt å make a move IRL? Aaaå, such a waste of time. 

Jeg har vært den type dater (de få gangene jeg har turt å takke ja til dates) som har tillat menn å komme inn og ut av mitt liv akkurat som det passet han. Jeg har forventa så lite av menn at jeg nå i ettertid ser tilbake og skjønner at jeg har jo vært en jævla dørmatte (haha) Jeg ler, men det er bare fordi det rett og slett er tragisk! Jeg sa på en date for en stund siden da jeg ble spurt om hvorfor jeg ikke er i et forhold, og om jeg er interessert i et forhold at «nei, jeg stresser ikke med det…. nei, jeg venter på mr.right… nei, jeg vil heller være singel enn i et forhold med feil mann» når sannheten er at jeg hadde gifta meg med vedkommende in a heartbeat om han hadde spurt så hvorfor i all verden ga jeg han den løgnen til svar? For  ikke virke desperat? For å virke chill? For å framstå som den avslappede, «tar det som det kommer» kule jenta? Ikke vet jeg, men jeg vet at det var løgn og jeg burde heller svart:

Jeg vet ikke hvorfor jeg er singel, hvorfor spør du? Vil du ha meg? Du kan faktisk få meg.

Anywayz, for et par dager siden når en av mine «vi sees av og til men ingen av oss vet hvor vi står eller hva vi vil med hverandre» menn skulle dra fra meg begynte jeg faktisk å gråte. Plutselig gikk det opp for meg at jeg har tillatt meg selv å være en som man kan møte når man vil men som ikke trenger å være en prioritet. (Ja ok, jeg var premenstruell og det var fullmåne men læll.) Jeg skjønte brått at fra nå av vil jeg bare bruke tid på menn som er seriøs. Jeg skal være tydelig fra første sekund på at «Hei, jeg heter Vanesa og nå er jeg klar for et forhold så om du bare er interessert i et ligg får du keep it movin'», jeg kommer mest sannsynlig til å skremme bort mange fuckboys, men det gjør ingenting for da kommer forhåpentligvis bare ekte gentlemenn som er villig til å være old school romantic til å bli silt ut blant mengen! Smart eller!?! 😛

Hva tenker dere om dating anno 2016? Forventer vi for lite? Selger vi oss for billig? Har gentlemen forsvunnet for de vet de trenger ikke jobbe for å få det de vil? Fortell! 🙂

/ Hilsen Vanesa som fra nå av bare er interessert i å bli kontaktet av menn som er ute etter et seriøst forhold som er så smooth at det minner om old school nittitalls rnb for det er jeg verdt 😉

Legg igjen en kommentar

