Stram, fin og slank nok for bikini i år? #bikinibodygoalbullshit

Ja, da var sommeren kommet til Oslo og vi løper febrilsk til treningssentrene for å passe inn i bikinien i år også! Jeg sitter på en spinnings sykkel på Elixia og blir slått av en tristhet når jeg ser meg rundt. Alle sliter for harde livet for å komme i form for sommeren. Jeg er en av de. Jeg har nettopp bestilt en tre dagers juice kur som jeg skal drikke for å rense organer (samtidig som jeg spiser vanlig mat vel og merke) Mest for at jeg har vært syk lenge og ønsker å bli frisk, MEN skal jeg være ærlig så har tanken slått meg at kaaaanskje dobbelhaka og vommen forsvinner i samme sleng!?! Det hadde ikke gjort meg noe siden det brått var bikinisesong og jeg som alle andre år, ikke er «bikiniklar.» Bikiniklar i den form man ser på insta, face, reklamer og i glossy magasiner. En flat mage med sixpack er godt gjemt… Dobbelhaka er der fortsatt og rumpa er ikke direkte spretten! Men hvem er det som bestemmer hva som er fint, hvilke kropper som passer inn i en bikini og hvilke som passer inn i en burkini som jeg har vurdert å gå til anskaffelse av i år? Det er da de færreste av oss som har en naturlig slank, stram, flat og smal kropp. Er det ikke? Så hvorfor er det idealet? Jeg scroller meg gjennom sosiale medier og ser #bodygoals, #bikinigoals #beforeandafter #dietter #sommerkroppen2016 #teadetox #juicefast #waistrainers bla bla bla… Jeg blir hverken inspirert eller motivert. Jeg får mest lyst å kaste telefonen i veggen og gjemme kroppen min bak et telt. Det har tatt meg mange år å innse at kroppen min ikke er en naturlig str S uansett hvor mye jeg trener og spiser sunt, og selv om jeg i dag vet bedre tar jeg meg selv i å ønske å være «liten og nett».

Om jeg legger godviljen til kan jeg ramse opp hele tre ting jeg likte med min ex. Han er høy…hehe ;), god til å lage mat men viktigst av alt, han ELSKET kurvene mine på alle måter, fra alle vinkler og fikk meg alltid til å føle meg som verdens vakreste uansett om jeg var større, mindre, fit eller ei. Og om jeg skal være helt ærlig så kan jeg vurdere å gå tilbake til han nettopp pga det i perioder jeg kjenner at «ingen menn vil kunne elske noen som meg med alle flaws and all». Og hvor på tryne er det? Å tro at man ikke er elskverdig for at man ikke har en flat mage. Det er det dummeste jeg har hørt! Men det er faktisk det jeg tenker.. Pinlig, jeg vet. Så ikke si det til noen 😉

Det jeg vil med dette innlegget er å si at ingen kropper er like, og alle kropper er vakre. Unfollow ALLE som gir deg et dårlig kroppsbilde på alle sosiale medier (og i virkeligheten!!) og omgi dere med inspirerende mennesker som elsker seg selv og deg akkurat som som du er! Uansett hvor mye vi trener, slanker, sulter, jogger og detoxer kommer vi aldri i «mål». Man vil alltid ønske seg noe annet enn hva man har så er det ikke bedre da å bare bli venn med kroppen sin? Strekkmerker, grevinneheng, flat rumpe, hengerompe, lovehandles, vom, cellulitter, flaws and all.

I sann kropps aktivist stil tenkte jeg å stolt legge med et bikinibilde som virkelig viste alt, men usikkerheten vant så jeg sletta det og tok et nytt bilde med en highwaist bikini som skjuler vommen.. Jaja.. Man preker det man mest trenger å høre selv har jeg hørt, og det kan nok stemme..

La oss bli venn med kroppene våre fra i dag av, skal vi?

I kjærlighet,

Vanesa

Legg igjen en kommentar

