Surrender

13325738_10157121687805725_919842497161997168_n

Hørte nettopp på Melanie Fiona snakke om hvordan fødselsopplevelsen hun gikk gjennom for syv uker siden lærte henne viktigheten av å «surrender» da ingenting gikk som planlagt, og det traff meg rett i hjertet. Jeg har tatt grep og prøvd å rydde opp i mange løse tråder i det siste. Kjærligheten, familie forhold, helsen min, bo situasjonen osv og jeg kjenner egentlig litt på en skuffelse over at ting ikke er helt som jeg skulle ønske de var i dag. Kjenner nesten at kroppen min har svikta meg.. (den setningen vil jeg egentlig slette for det ble brått veldig utleverende og real men ok…)

Jeg har pakka ut hjertet mitt og gitt det til noen som ikke ville ha det, jeg har gjort alle mulige triks i boka for å få en friskere kropp og i dag har jeg ryddet og kastet masse rot ut av ny leiligheten i håp om at vi skal begynne å trives litt bedre her (en real vår rengjøring) , og for at det skal bli litt mer pusterom. Sola skinner og livet ser ut til å smile til Oslo folket (ifølge insta og snap). Men jeg kjenner meg litt ensom, såret, trist og lei egentlig. Trist over at jeg ikke får til å «fixe» alt jeg gjerne skulle ha fixa på, og trist for mange ting jeg skulle ønske var annerledes. Så der kommer ordene å «surrender» inn. Vi må være tålodige med oss selv, med andre, kroppene våre, følelsene våre, tankene våre og med livsprosessen.  Det er nok en divine plan med det hele.

Jeg skal prøve å «surrender» og kjenne at det er greit at livet er som det er i dag, og ikke lengte så veldig til en mulig bedre dag i morgen. I kveld er jeg trist og en smule ensom men det er helt greit. Livet er en berg og dalbane i perioder men det er ok. Håper dere har det godt med dere selv uansett hvordan livssituasjonen deres ser ut i dag.

Jeg elsker dere,

                                                                                 Vanesa

Legg igjen en kommentar

