Det magiske med forandring

13394110_10157149475625725_1908293345883454546_nForandringer er virkelig det fineste man kan gjøre for seg selv om man ikke er fornøyd med noe. Eller kanskje uansett? Å gjøre små justeringer hele tiden for å få et bedre liv. Det behøver ikke være en stor forandring men man kan hele tiden gjøre små fine ting for å gi seg selv den gaven med å ha det godt så ofte som mulig. Å gå igjennom en forandring kan være helt forferdelig, det vet jeg alt om.. phew..haha! Men når man da kommer ut på andre siden og får hodet over vannet igjen (om så for en time eller fem minutter), så ser man brått litt klarere, og man ser hvordan hele universet har vært med for å få den forandringen til å skje! Jeg har mange stunder nå hvor jeg koker over av takknemlighet, og blir helt rørt når jeg ser at hele universet samarbeider med meg for å hjelpe meg med mitt prosjekt et herligere liv 🙂 Jeg har dessuten skjønt at det alltid lønner seg å ha med Gud og universet på disse prosjektene. Det er da små hverdags mirakler skjer 😉 Den fineste gaven jeg har gitt meg selv (etter min datter) er at jeg har blitt min egen bestevenn. Nå kan jeg med hånden på hjertet i en alder av 29 år endelig si at jeg liker meg selv, elsker meg selv og vet at jeg fortjener alt godt. Det gjorde jeg ikke tidligere.

Jeg vet at når jeg kommer meg helt ut av denne perioden som syk, og jeg som 88 åring sitter i en solstol på en strand et sted å nyter livet så kommer jeg til å tenke tilbake på disse årene med sykdom som en periode hvor jeg ble «tvunget» til å bli min egen bestevenn, og virkelig ble det. Det er jo som regel den sterke kraften av ulykkelighet som inspirerer oss til å finne vår lykke, er det ikke?

Hva kan du gjøre for deg selv og ditt prosjekt «et herligere liv» i dag?

I kjærlighet.

Legg igjen en kommentar

