Det er ingen andre.

Jeg, som mange av dere holdt jeg på å skrive, men jeg er faktisk ikke så sikker på om det er så mange av dere som kjenner på hva som skjer i verden disse dager. Terrorister bomber midtøsten under deres hellige mnd ramadan og politiet dreper sorte menn som fluer i usa.. Hver morgen når jeg sjekker instagram ser jeg en ny hashtag med nye navn på nye ofre. Jeg er hverken sort eller amerikaner men man må ikke være sort for å sørge eller bli skremt over hva som skjer. Hyper sensitiv empat som jeg er kan jeg ikke annet enn å kjenne på sorgen, traumene, sjokkene og redselen som så mange føler nå. Jeg er milevis fra der det skjer, men tar meg selv i å gråte flere gang i løpet av dagen likevel. Hva er det som skjer med verden? Hva i Guds navn er det vi holder på med? I Norge har vår nye regjering strammet reglene så hardt at flere asylmotak nå står tomme. La oss snakke litt om det, hvordan kan asylmotak som er bygd for å huse mennesker i nød i et av verdens rikeste land stå tom? Det knuser hjertet mitt. Hvordan kan så mange amerikanere stemme på en nazist som presidentkandidat? Hvordan kan politimenn få seg til å drepe en ny sort mann – mens det blir filmet, hver eneste dag og slippe unna med det??? Hvorfor sier vi ikke noe? Hvorfor gjør vi ikke noe? Hvorfor er vi stille? Hvorfor lar vi det skje? Det er VÅRT ansvar å make a change. Det er VÅRT ansvar at rasisme og fremmedfrykten forsvinner pronto, og det er VÅRT ansvar å endre fokus på denne jordkloden fra frykt til kjærlighet, og vi må begynne en eneste gang. Vi har ingen flere liv å miste.

Jeg avslutter med å si som Ramana Maharshi sa når han ble spurt hvordan man skal behandle andre.

DET ER INGEN ANDRE. 

Hva må til for at vi skal forstå det??? Det du gjør mot andre – gjør du mot deg selv.

 

Legg igjen en kommentar

