Om angst, unngåelser, spontanitet, og piller eller yoga??

God morgen torsdag! Jeg har bestemt meg for å begynne å blogge oftere (coz not working or doing anything can make any broad go crazy!), så da tenkte jeg dele dagens grubing med dere. De som kjenner meg vet at jeg er så hippie og alternativ som det går. Tenk organsisk, naturlig, peace, love and harmony og hele den regla der MEN jeg har mye med angst så i går da psykologen min igjen foreslo en medisin som hun mener kan hjelpe mot den verste angsten (panikkangsten) ble jeg faktisk litt forført. (En uke med full panikk can make any girl look for help in the craziest places!!) TENK om jeg bare kunne tatt en pille som hadde fått meg til å unngå alt angsten får meg til å unngå? Tenk om en pille kunne fått meg tilbake til den fryktløse, spontane jenta jeg en gang var? Åh, det hadde vært sååå digg! Måten angsten arter seg i mitt liv er at jeg unngår…. det meste. Jeg har sluttet å møte venninner på spontante greier, jeg tør ikke date, jeg har aldri tatt telefonen når#soulcrush har ringt! (WTF VANESA!?! Slutt å ødelegg for deg selv!!), har avlyst 30 års feiringen min en gang… er ofte innom tanken å avlyse den igjen tilfelle panikkangst mitt i feiringen, har ikke vært på Elixia på noen uker… Ja du skjønner tegninga. Jeg lever i dag et myyyye kjedeligere og ensommere liv enn jeg kunne gjort om ikke angsten hadde fått bestemme. Så jeg sa ja greit, vi kjører på med den medisinen! Jeg er klar for å få gamle, morsomme Vanesa tilbake!! Jeg var glad og fornøyd og hadde bestemt meg for å denne gang stole på hennes vurdering… helt til jeg i går kveld satt meg ned med min kjære venn Google.

Moral of this story is, jeg skjønner at jeg drasser med meg denne PTSD’en og at det ikke er en walk in the park å få healet fra det, MEN jeg har god tid, jeg har viljen, lysten, jeg har håpet, og jeg synes at den naturlige måten er best. Jeg vil ikke ha kjemikaler inni hjernen min som phucker opp både det ene og det andre for et øyeblikks «fake» sjelefred. Nei, da går jeg heller tilbake til et organsik og «strengt» kosthold, yoga og meditasjon Jeg skal trene litt hver dag (lovet jeg meg selv i går kveld) for å aktivere alle bra hormoner, og jeg skal følge det rådet healern min ALLTID sier:«Vanesa, du MÅ gjøre mer av ting som gjør deg glad!» Så om mine venner leser dette: Fra i dag av lover jeg å bli en bedre, morsommere og mer spontan venn. Call me! Im ready!

Anywayz, hva tenker dere om medisiner, the natural route, angst og healing? Del gjerne tips and tricks for a more harmonius life 😉

Nå skal jeg gå å trene! God torsdag til oss alle!

Legg igjen en kommentar

