Vil jeg noen gang få tilbake de sidene av meg jeg mistet? #coldcaselove

imageAv og til kommer jeg til å tenke på sider ved meg selv jeg nesten har glemt eksisterte, og lurer jeg på om jeg noen gang vil få tilbake sider jeg lot (og jeg sier lot for jeg tar fullt ansvar for mine handlinger og avgjørelser om å være sammen med de jeg har vært sammen med) visne bort. Men i begge tilfellene, både han jeg brukte tenårene mine på og han jeg brukte nesten alle tjue årene mine på stjal deler av meg som jeg fram til nå iallefall, ikke har klart å finne tilbake til. Rihanna synger i sangen Cold case love «It got the best of us».. Nå forstår jeg dybden i den setningen. At den type «kjærlighet» faktisk tar det beste av oss.  Jeg tenker på den Vanesa som var eventyrlysten, fryktløs, spontan, energisk, frisk, fri for angst,og ikke minst den Vanesa som trodde det beste om mennesker. Jeg vet at mye kan fixes, men av og til tror jeg at de sårene som ble sittende igjen istedenfor stikker dypere. Jeg håper at jeg en dag kan få jobbe med jenter, og styrke selvfølelsen deres sånn at de aldri tillater å bli behandlet dårlig. At mine erfaringer kan gjøre at andre tar bedre valg og forstår hvor mye det kan ødelegge deg om du velger å bli i et voldelig forhold. Det handler mye om å se verdien i seg selv og det har tatt meg mange år å forstå at jeg er verdig.

Er det rart å savne sider ved seg selv? Kommer de noen gang tilbake mon tro? Kanskje med nye og bedre erfaringer kan man tørre å la de sidene titte frem igjen? Jeg tror egentlig det, så da handler det vel bare om å tørre å hive seg ut i kjærligheten på nytt igjen da. Å prøve enda en gang.. Å enda en gang.. Og kanskje en gang til. Kanskje er man så heldig å møter noen som gjør det verdt det? Nå skal jeg møte en jeg tror er gull. Send gode energier?

Ønsker dere alle en vakker lørdag i denne fullmåne energien. Let’s make magic✨

 

Legg igjen en kommentar

