Mine 10 beste tips for å håndtere angst

image.jpeg1. Bevegelse! Trening har hjulpet meg sååå mye med angsten min! Når man trener får man i gang lykkehormonene som er mye sterkere enn angsten! Beveg på deg og svett ut stress, tankekaos og gammel gift man ofte bærer på i både kropp og sjel

2. Skriv det ned! Blogg om det. Fuck alle som synes du klager! Du må gjøre det som er best for deg., skriv det på et ark og brenn det, skriv brev til personer det gjelder. Få det ut av hodet og ned på et ark!

3. Ta en lang dusj eller et langt bad i rosa himalaya salt om du er så heldig at du har et badekar! Rosa himalaya salt drar ut giftstoffer og renser hele systemet. Vann har dessuten en rensende og beroligende effekt på kroppen

4. Ring en venn, eller enda bedre, møt en venn. Å høre en venns stemme eller å føle på en god venns energi kan få tankene dine over på noe annet. Husk at energi smitter så omgi deg med mennesker som bare vil deg godt!

5. Rens og vask hjemmet ditt! Et rotete sinn skaper ofte et rotete hjem og vice versa. Kast gammel dritt, åpne vinduer, vask, skrubb og se hvor lite som skal til for å rydde opp i tilværelsen!

6. Les likesinnede blogger og følg fine menneskers instakontoer for å bli inspirert, og for å ikke føle deg isolert og alene i verden med dine tanker og følelser!

7. Spis sunn mat! I know, i know kan være kjedelig men sånn er det. Spis mat som gir deg liv, ikke tar livet fra deg! Pass på at du opprettholder en syre/ ph balanse i kroppen din som er balansert! Har du en kropp med for mye syre kan sykdommer gro og tarmen ødelegges. Husk at ca 80 prosent av immunforsvaret vårt sitter i tarmen, samt 95 prosent av kroppens lykkehormon utskilles i tarmen! Så en frisk tarm er alfa omega!!

8. Meditasjon og yoga. Skru av tankene evt flytt tankene over på noe annet. Bøy ,tøy og løs opp i blokkeringer som lett setter seg rundt i kroppen. Sett av tid til å gjøre INGENTING. La kroppen hvile når den trenger det. Lytt til kroppen!

9. Ikke tenk for mye! Mye av det vi bekymrer oss for er helt irrasjonell frykt som aldri kommer til å skje så prøv å lev mer i nuet. Her og nå er alt vi har. Pust med magen og prøv heller å nyt øyeblikket og snakk med angsten. Spør hva den vil, hva den prøver å fortelle deg. Ikke sloss mot den, samarbeid med den. Det er en del av deg. Bli venn med den.

10. Gjør ting som gjør deg glad! Ikke prøv å løs alle verdens problemer på en dag. Ta et sekund av gangen. Flytt fokus fra angsten til aktiviteter som gjør deg lykkelig. Matlaging, sosialisering, en bra tv serie, et morsomt youtube klipp, dans litt for deg selv på badet foran speilet, klapp deg selv på rumpa å si du ser bra ut, slutt å bry deg om hva folk tenker og tror, og heller fokuser på at du skal være din egen beste venn! Gjør ting som gjør deg lykkelig!

Og sist men ikke minst – PUST MED MAGEN!! Vi holder ofte pusten når vi er redd. Slutt med det! Ta deg et ordentlig magadrag, pust inn god energi og slipp ut det gamle! Whoooza!

14359067_10157728421215725_7517828210201839708_n

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s