Kan du bare kysse meg litt oftere? Hver dag kanskje?

img_8917Hvor ofte har vi samtaler eller chatter med mennesker som gjør at du blir sittende igjen med en litt sur ettersmak av hvorfor sa jeg det på den måten, hvorfor var jeg bare ikke ærlig, hvorfor sa jeg ikke det jeg egentlig mente osv du skjønner tegninga? Jeg hører Don Miguel Ruiz snakke om hans bok The four agreements og det fikk meg til å tenke på noe min mor sa her om dagen når jeg klaget på en samtale som hadde gått en smule skeis. «Men Vanesa, hvorfor sa du ikke bare det du egentlig mente?»

God spm tenkte jeg, jo for av å til kan det å pakke inn sannheter føles litt tryggere enn å bare buse ut med det man egentlig mente. Man blir litt (MYE) mindre sårbare rett og slett,og alle vet jo hvor lite komfortabelt det er å vandre rundt hudløs. Det jeg hadde sagt var at vedkommende.. kremt… virka litt fraværende… men det jeg EGENTLIG prøvde å si var jo bare om han kunne tenke seg å kysse meg litt oftere.. kanskje hver dag for eksempel? Men det var ikke helt sånn det kom ut🙄

Istedenfor pakket jeg det inn i en litt mer non chalant og dømmende sms som ikke heeelt hadde samme feeling.. Note to self: hør på Don Miguel når han sier «Be impeccable with your words». Det kommer vi nok mye lengre med. Flere enn meg som kjenner seg igjen i den situasjonen? Anyone? 😬

 #1 Be impeccable with your word – Speak with integrity. Say only what you mean. Avoid using the word to speak against yourself or to gossip about others. Use the power of your word in the direction of truth and love.

#2 Don’t take anything personally – Nothing others do is because of you. What others say and do is a projection of their own reality, their own dream. When you are immune to the opinions and actions of others, you won’t be the victim of needless suffering.

#3 Don’t make assumptions – Find the courage to ask questions and to express what you really want. Communicate with others as clearly as you can to avoid misunderstandings, sadness and drama. With just this one agreement, you can completely transform your life.

#4 Always do your best – Your best is going to change from moment to moment; it will be different when you are healthy as opposed to sick. Under any circumstance, simply do your best, and you will avoid self-judgment, self-abuse and regret.

 

Legg igjen en kommentar

