Å snu tragedien og bruke PTSD til noe godt!

img_1430
Dette kunne vært bakgården til lokalet mitt! Drømmen jo! 😍

Hehe jeg må le litt av meg selv og alle prosjektene jeg har hatt opp igjennom tidene, et av mine prosjekter startet jeg i Harstad som 18 åring med røde kors. Hjelp meg å hjelpe deg het det, jeg skulle altså ha noen form for workshops med andre voldsofre som heller ikke hadde klart å kommet seg ut av et voldelig forhold før det var for sent. Jeg skulle få lov til å bruke lokalet til røde kors, satt inn annonse i avisen, vurderte å ringe krisesentret å få med alle damene der med på kurset osv, du skjønner. Jeg var selvutnevnt selvhjelpsguru, optimist og hadde trua rett og slett! Det «kurset» ble aldri holdt, (kanskje like greit)  Skrive bok skulle jeg også gjøre. Jeg mistet litt motet av alle realister rundt meg som så på meg med skepsis i blikket så jeg lot det ligge MEN den gnisten lever fortsatt i meg og jeg SKAL hjelpe andre damer i samme situasjon som meg, vet ikke helt hvordan jeg skal begynne men jeg kan jo kanskje begynne med en liten PTSD overlevelsesguide Vanesa style i et annet innlegg for de av oss som ikke kom oss vekk før det var for sent.

Jeg har lært så innmari mye dette siste året av all slags terapi og behandlinger som jeg har lyst å lære bort. Psykologen jeg gikk til som er traumespesialist spurte om hun kunne bruke meg som eksempel på hvordan man kan komme seg ut av en heftig PTSD uten medisiner osv til forskningsprosjekter hun skal fortsette med, bøker hun skal skrive og foredrag hun skal holde. Jeg drømmer om å ha workshops som lærer bort disse teknikkene siden de har vært innmari effektive på meg. Kanskje jeg skulle ringt å fått henne med på noe? Det var en god ide gitt 😉  Selv om PTSD er både en heftig og lammende situasjon å være i kan det da aldri være så ille at det ikke er godt for noe? Tenk om jeg hadde et fint lyst lokale på Løkka hvor vi hadde Gratitude-workshops, Meditasjoner, Yoga-kurs, psykologen min kunne hatt info kvelder om hvordan hjernen fungerer for å ufarliggjøre det hele og vi kunne lært hvorfor ting er som de er, akupunktøren min kunne kommet å snakket osv. Skjønner du eller? Kunne bygget verste imperiet på all tragedien jo! Samtidig som jeg kunne hjulpet så mange! Blitt en norsk Oprah WInfrey rett og slett 😉 Dear mother father God vis meg hvordan jeg skal få til dette!?! Om noen har forslag eller ideer evt om noen vil være med på dette, send meg en mail! 🙂

Legg igjen en kommentar

