«Burde ikke du begynne å jobbe igjen nå snart?»

img_1492..hører jeg ofte fra mennesker som helt sikkert vil peppe meg. Og, «kanskje du skal begynne å endre måten du tenker på sånn at du kan bli frisk» jo… definitivt. Helt enig, jeg vil både bli frisk og begynne å jobbe igjen men jeg har forstått at av og til kan ting ta litt lengre tid enn man kanskje hadde trodd.

Jeg tror definitivt på både mirakler og dedikert jobbing for å komme dit man vil men innimellom alle disse miraklene er hverdagen. Små forandringer, små helbredelser, små fine øyeblikk, små håp, små bønner og små steg. All hetsen rundt #workhardplayhard #teamnosleep #carpediem og alle disse «motiverende» hashtaggene om at man skal pushe på till the wheels fall off virker ikke inspirerende på meg iallefall. Heller tvert imot. Asså, fuck carpe diem. La meg få ta det med ro. Blir bare enda mer utslitt å vil ikke være med på dette racet.

Mens jeg ligger her på sofan i ikke så veldig bra form kjenner jeg på frustrasjon over at det å bli frisk ikke skjer raskere, jeg kjenner på sorgen over bare det å være syk, jeg kjenner på redselen over om jeg noen gang vil bli helt frisk, jeg kjenner på skammen over å være sykemeldt og jeg kjenner på irritasjon over mennesker som dømmer ut ifra de små, korte øyeblikkene de møter meg, synes jeg ser frisk ut og dermed skal synse om hva, hvordan og når jeg burde bli frisk.

Jeg tror Gud har en plan, og jeg tror at denne perioden med mye «downtime» bokstavelig talt er en del av min livsprosess. Noe godt kommer ut av det. En dag vil jeg forstå hva. Men jeg trenger at dere er tålmodige med meg. Jeg ønsker også å passe inn i normen av det som er sett på som normalt igjen men  det er for tiden ikke sånn livet er, og jeg trenger tid. Vær tålmodige med meg.

I kjærlighet. Vanesa

Legg igjen en kommentar

