Hva om alle rundt deg var et speil og alt skjer FOR deg, og ikke MOT deg?

img_2534

Jeg hørte Shelah Marie snakke om Colin Tippens bok Radical Forgiveness: Making Room for the Miracle. Filmet det og la det på instastories for de som er interessert i å se på. Hun forklarer hvordan boken hjalp henne å endre syn på alt som hendte i livet hennes. Colin skriver at ingenting skjer MOT deg, alt skjer FOR deg. Har du en kjæreste for slår deg for eksempel. Isteden for å fokusere på det den andre gjør feil (etter du har kvitta deg med han selvfølgelig) , gå inn i deg selv å finn ut hva det er i deg som tror at du fortjener å være i et voldelig forhold. Hun hadde en kjæreste som kalte henne «bitch» mens hun leste denne boken og istedenfor å bli sint spurte hun seg selv: hva er det i meg som tror at jeg fortjener å bli såret, ydmyket og bli kaldt en bitch? Hun dumpa selvfølgelig vedkommende, men tok med seg en verdigfull lekse. Bra påminnelse for de som lett hopper på pitty party karusellen! «Hun sa det først,  han såra meg eller de er aldri der for meg!» osv.

  • Hva er det i meg som gjør at jeg fortjener å være syk? Hvorfor tror jeg at jeg ikke fortjener en frisk og energisk kropp?
  • Når tenåringen som er full av hormoner ekspoderer og ubetinget kjærlighet må hentes fram. I hvilke situasjoner lar jeg mine hormoner ta over og kunne jeg vært rausere med den ubetinga kjærligheten i forhold til flere mennesker? Og ovenfor meg selv?
  • Hva er det i meg som gjør at jeg ikke fortjener en snill kjæreste full av kjærlighet? Hva er det i meg som tror at jeg bare fortjener en manns kjærlighet et par dager i mnd? Og hva er det i meg som vil løpe hver gang en mann viser kjærlighet? Hvorfor slipper ikke jeg mennesker helt inn?
  • Jeg ble dumpet kjapt og brutalt av en jeg elsket HARDT uten en forklaring eller avslutning som jeg har sørget lenge men kan kanskje heller spørre meg selv: Hvor i mitt liv kommuniserer jeg uklart? På hvilken måte er jeg avvisende? Hvor kutter jeg kontakten og prematurt avslutter noe uten å fullføre? På hvilken måte mangler jeg respekt for andres tid og følelser? Når løper jeg når ting blir for seriøst?
  • Hva er det i meg som gjør at jeg ikke tror jeg fortjener å ha en suksessfull blogg som støttes av venner, familie og ukjente? På hvilken plan er jeg en dårlig støttespiller? Er jeg tilstede for de som trenger meg?
  • Hvorfor føler jeg meg ikke verdig for suksess, kjærlighet og en frisk kropp, og hvordan kan jeg komme i kontakt med det så vi får løst opp i knutene som ikke gagner noen?

Hva om ALT som har hendt oss fram til nå ikke har skjedd MOT oss, men FOR oss nettopp for å speile vår oppførsel og tankesett så vi kan lære av det? Deep shiiiiet!

Dette skal jeg jobbe med denne uka! Bli med du og? Hva gjenspeiler menneskene i livet ditt, og hva kan du lære av det?

xoxo

 

Legg igjen en kommentar

